Zeneovi
Ovisaink megismerkedhetnek az óvodás korosztály népdalaival, gyermekdalaival, népi játékaival, melyeket óvodapedagógusunk ritmushangszerekkel kísér. A gyermekek betekintést nyerhetnek a hangszerek világába, valamint közelebbről megismerkedhetnek a kezdő hangszerekkel, ritmus- és egyéb hangszerekkel, furulyával, gitárral. Játékosan, jókedvvel sajátíthatják el az ide járó csemeték az éneklés és a zenélés alapjait.
Attila torna
Mindhárom korosztály számára heti 1 alkalommal testnevelés órát tart a fociedzőnk, mely során fejlődik a gyermekek koordinációs képessége, labdaérzéke, megismerhetnek különböző játékos testnevelési feladatokat, megtalálják a helyüket a tornasorban és nem utolsó sorban megtanulják a szabályok fontosságát.
Úszás
Az úszás az egyik legegészségesebb sport az összes közül. Edzi a tüdőt, szívet, az izmokat, miközben az ízületeket kíméli. Az úszás remek állóképességet tud adni az embernek. A gyerekeket már egész kicsi korban kitartásra tanítja, motivál, figyelemre tanít, célt ad és segít a koncentráció gyakorlásában is. A kora gyermekkorban elkezdett úszás tanulás egy hatalmas befektetés a picik számára, melyet idősebb korukban jól tudnak majd hasznosítani. Megtanítja a gyereket a szabályok fontosságára és annak betartására, illetve egy-egy konfliktushelyzet kezelésére, valamint erősíti az önmagukba vetett hitet.
Sóterápia
A sószobát a gyermekek heti egy alkalommal, játékos foglalkozás (mese, éneklés stb.) kíséretében élvezhetik a sószoba előnyeit.
A himalája sótéglából készült és megvilágított sóbarlangban a himalája só gyógyító hatását többszörösen használhatjuk ki. A himalája só erős egészségtámogató erők forrása, amelyek egyrészt összetételéből, másrészt negatív ion-tartalmából és színterápiás hatásából indulnak ki. A sós levegő különösen alkalmas bőr- és légúti megbetegedések kezelésére. Különböző sóbarlangokban végzett vizsgálatok bizonyítják, hogy a köhögés, az asztma, a szénanátha, az alvási zavarok, az allergiák, a neurodermitisz és más szervi betegségek rendkívül jól reagálnak egy többhetes sóbarlang kúrára. Megfigyelték, hogy a betegség javulása sokaknál a kúrát követően még több hónapig is észlelhető volt.
Pszichológus
Óvodánk elengedhetetlen szolgáltatása, hogy óvodapszichológus segítse mind a gyermekek óvodai nevelését, mind pedig támogatást adjon a szülőknek a gyermekeik nevelésével kapcsolatban. Óvodásaink mindennapos tevékenységeinek megfigyelése közben az óvodapszichológus elsődleges feladata a prevenció, a korosztályuknak és egyéni adottságaiknak megfelelő fejlődési lépések, az esetlegesen felmerülő pszichés problémák, szociális nehézségek azonosítása és megtámogatása.
A pszichológusunk team-munkában dolgozik az óvodavezetővel és az óvodapedagógusokkal hogy komplex képet alkothassunk a gyermekek aktuális helyzetéről, és minden szakember a lehető legtöbb információval rendelkezzen, ezáltal minél eredményesebben tudjon segíteni. A közös munka célja a gyerekek pszichés jóllétének, személyes fejlődésének az elősegítése.
A pszichológusunk munkájával támogatja az óvodapedagógusokat is, akik különböző nevelési kérdésekben, megoldandó helyzetekkel kapcsolatban kérhetnek segítséget.
Emellett szülőkonzultációra is, adunk lehetőséget, ha segítségre, tanácsra van szükség egy-egy adott problémával kapcsolatban (például beszokási nehézségek, szorongás, magatartási nehézségek, családi problémák, fejlődési elakadások, különböző szakemberek keresése).
Mozgásfejlesztő torna
A rohanás, a verseny, a technológia rohamos fejlődésének korában sok gyermeknek nem marad ideje kifejleszteni azokat a mozdulatokat, mozgástechnikákat, amelyek nemcsak mozgásukat javítják, hanem az agyukra, gondolkodásukra is pozitív hatással vannak. Ezért minden héten egy játékos fejlesztő nagytornát tart fejlesztő pedagógusunk.
Finommotorika
A finommotorikus készség folyamatosan alakul ki. Fejlesztése nagyon fontos és sok mindenben segíti a gyermeket. A hétköznapok során jelen van sok egyszerű mozdulatban. Még nagyobb szükség van erre a képességre iskolába lépéskor. Itt már meg kell felelni bizonyos követelményeknek. Például: helyes ceruzafogás, írás a füzetbe vagy a táblára, olló, vonalzó és egyéb apró tárgyak használata. Amíg a gyermek kicsi, mozgása darabos, izmai még merevek. Ahogy azonban növekszik, egyre többet használja a kéz, az ujjak és a csukló izmait. Valójában tornáztatja őket, folyamatosan dolgozik velük. Így évről évre javul a finommotorikus képesség. Célirányos foglalkozásokkal, fejlesztő pedagógus segítségével nagy hangsúlyt fektetünk e készség fejlesztésére.
Kutyaterápia
Óvodánkban lehetőséget adunk egy olyan különleges fejlesztésre, amely által a gyerekeknek olykor talán az unalmasabb vagy nehezebb fejlesztő feladatok elvégzése kellemes élménnyé válik, ha azt egy kutyával együtt kell megvalósítani. A kutya fontos, hogy szót fogadjon a csoport tagjainak (ne csak a gazdájának), így velük együtt tudja a feladatokat végrehajtani (pl. a megfelelő színű labdát kiválasztani, akadálypályát a gyerekekkel együtt teljesíteni, úgy, hogy a póráz a gyerekek kezében van stb.) A kutya és gazdája együtt segítenek a foglalkozás megtartásában. A terápiás kutyák alkalmazása nagyon sokrétű, a mozgásfejlesztésen át az olvasás-tanulásig minden területen tud egy jól képzett kutya segíteni, valamint a célcsoportok is változatosak, a korai fejlesztéstől a pszichiátriai betegek kezelésén át az idősek otthonáig bárhol bevethető egy terápiás kutya. A kétlépcsős vizsgán a kutya és gazdája bizonyítja, hogy a gazdi képes a kutyát ingergazdag környezetben is kontrollálni, valamint, hogy a kutya semmilyen váratlan helyzetre nem reagál agresszívan.
A gyerekeket az alábbi területeken fejlesztjük a kutyaterápiát alkalmazva:
ajak-, nyelv- és légzőgyakorlatok
érzékelési-észlelési játékok
szociális, készségfejlesztő, bizalomépítő játékok
mozgásfejlesztő játékok
csapatépítő játékok
matematikai játékok
kommunikációs játékok
térbeli tájékozódás
testséma kialakítása
vizuális, auditív, taktilis észlelés fejlesztése
Logopédia
A gyerekek beszédfejlettségét 3 éves korban mérjük először. A későbbiekben az óvodapedagógus és a logopédus figyelemmel kíséri a gyermekek beszédprodukcióját. Logopédusunk minden év szeptemberében komplex felmérést végez. A felmérés eredménye alapján javaslatot teszünk a szülőnek arra, hogy milyen irányú fejlesztés szükséges. A foglalkozások komplexek, egyénre szabottak, ahol a gyerekek egyéni fejlesztést kapnak.
Angol
„Ahány nyelven beszélsz, annyi ember vagy” - tartja a mondás.
Hisszük, hogy modern világunkban a mindennapi élet során elengedhetetlen az idegen nyelv vagy nyelvek ismerete. Az angol nyelv olyan alap ma már, amely jó, ha nem hiányzik gyermekeink ismeretei közül, ezért mi a legfogékonyabb korban kezdjük el az idegen nyelvi alapokat elsajátítani a napi játék, programok során. Ahhoz ugyanis, hogy valóban használható nyelvtudáshoz jussunk, minél előbb el kell kezdeni az idegen nyelvvel való foglalkozást.
Az oviban már a legkisebbekkel, a kiscsoportban játékos énekek, mondókák, játékok segítségével tanítjuk az angol nyelvet. Angol tanáraink csak angolul szólnak a gyermekekhez, így biztosítva azt, hogy a legkülönbözőbb helyzetekben is szembesüljenek ovisaink az idegen nyelv fordulataival, és könnyebben tudják használni.